poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Ciasto-chlebki bananowo-jabłkowe-gluten free

 
Witajcie Moi Drodzy :)
 

 
 
Dziś upiekłam ciasto-chlebki o smaku bananowo-jabłkowym. Wypieki wyszły smacznie i przede wszystkim są zdrowe oraz bezglutenowe. Polecam wszystkim! :)
 
 
 
Składniki:
* mąka bezglutenowa mix do wypieku chleba 2 szklanki
* proszek do pieczenia bezglutenowy 1 łyżeczka
* sól himalajska 1/4 łyżeczki
* jajka 4 sztuki
* banany dojrzałe średnie 4 sztuki
* ksylitol 1/2 szklanki lub mniej
* mus jabłkowy niesłodzony 1/2 szklanki (u mnie Gryszczeniówka )
* olej lniany 1/3 szklanki
* wanilia (u mnie Vanille Biovegan)
* orzechy włoskie 1/2 szklanki
* sezam czarny 3 łyżki stołowe 
 
 
 
 
 
Przygotowanie:
1. Wymieszałam miks do pieczenia, proszek do pieczenia oraz sól w dużej misce.
2. W innym pojemniku połączyłam a następnie zblendowałam: jajka, banany, ksylitol, mus jabłkowy, olej i wanilię.
3. W następnej kolejności obie masy wymieszałam łyżką, dodając orzechy włoskie oraz czarny sezam.
4. Przełożyłam masę do dwóch foremek o wielkości 24x12 cm, wyłożonych wcześniej papierem do pieczenia.
5. Na sam wierzch posypałam kawałkami orzechów włoskich.
6. Ciasto-chlebki piekłam w temperaturze 180 stopni przez 55 minut lub dłużej – do momentu, w którym patyczek do pieczenia włożony w chleb był czysty.
7. Ciasto-chlebki odstawiłam na 10 minut do ostudzenia, zanim wyciągnęłam je z foremek.
 
 
 
 

 
 
Smacznego!
~ Aldi :) 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz