piątek, 20 lutego 2015

KAROBOWE CIASTO JABŁKOWE WEDŁUG PIĘCIU PRZEMIAN


Witajcie :)


Podam Wam przepis na cudownie przepyszne i bardzo zdrowe ciasto. To bardzo wyjątkowy wypiek, bo przygotowany według Pięciu Przemian. Ogromne znaczenie ma tutaj kolejność dodawanych składników z każdej przemiany. Każdy, kto spróbuje upiec takie ciasto, z pewnością będzie często do niego wracał. Jest bardzo smaczne i pożywne, nie za słodkie i lekko wilgotne. Same dobre i nieszkodzące składniki w tym wypieku są najważniejszym argumentem, przemawiającym za tym, by bez obaw sięgać po nie i z radością je spożywać. A w efekcie - doskonale się czuć po takim jedzeniu. 

Składniki na foremkę 22 x 12: 
* po 1/3 szklanki z każdego rodzaju mąki: ryżowej, kukurydzianej i jaglanej 
* 1 wielkie jajko z 2 żółtkami 
* 4 łyżki oleju lnianego (taki miałam) 
* 2 łyżki ksylitolu 
* 2 średnie jabłka starte na grubych oczkach 
* 2 łyżki wiórków kokosowych
* żurawina suszona
* kilka pokrojonych orzechów pekan
* 2 łyżki karobu
* 1/5 łyżeczki imbiru
* szczypta soli 
* szczypta sody gluten free





Przygotowanie:
1. W takiej kolejności dodałam: mąkę kukurydzianą i jaglaną, olej, jajko, ksylitol, wiórki kokosowe, karob, mąkę ryżową, imbir, szczyptę soli, jabłka, orzechy pekan, żurawinę.
2. Wszystko dokładnie łączymy.
3. Ciasto dość zwarte, więc nakładałam je łyżką do foremki, wyłożonej papierem do pieczenia.
4. Piekarnik nastawiłam na 190stC i piekłam ok.35 min. 






Smacznego :)
~Aldi


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz