środa, 5 listopada 2014

Genialny omlet z twarożkiem wiejskim



Witajcie



Dziś zrobiłam doskonałego według mnie omleta. Nie rozwala się, jest dość puszysty i bardzo smaczny! Przed chwilą zjadłam to cudo ze smakiem i czuję się tak nasycona, że być może do obiadu nie będę musiała nic już jeść :) 
Przepis częściowo jest z internetu (nie pamiętam nazwy, skąd) a częściowo pamiętam to z jakiejś strony fit z Facebook (muszę sobie przypomnieć!), więc taki miks informacji spowodował, że zrobiłam takiego omleta :) :) :) 



Składniki:
* białka 2 szt

* żółtka 2 szt

* odrobina sody spożywczej

* płatki Provena 4 łyżki stołowe


Przygotowanie:
1. Ubijamy mikserem białka. Następnie, dodajemy żółtka oraz szczyptę sody i miksujemy. Na sam koniec wrzucamy płatki (u mnie gluten free "Provena") i przez chwilę miksujemy.

2. Rozgrzewamy patelnię i wlewamy masę. Smażymy bez tłuszczu, pod przykryciem. Po ok.2 minutach przewracamy łopatką omleta i przez chwilę smażymy pod przykryciem drugą stronę. 

3. Omlet powinien mieć złocisto-brązowawy kolor. Nakładamy ulubione dodatki. U mnie serek wiejski lekki (3% tłuszczu) oraz konfitura z czarnych porzeczek Łowicza (ku mojemu miłemu zaskoczeniu nie zawiera syropu glukozowo-fruktozowego, z tego też powodu znajduje się w mojej lodówce :) ).





Na zdjęciu nie widać, ale omlet jest puszysty, grubszy.
mniaaam, mniaaaam. . . . :) :) :)


Smacznego! :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz