środa, 12 lutego 2014

Perełki z Tesco :) :) :)



Witajcie Kochani! 


Przed chwilą odebrałam dostawę z Tesco on-line i są oto zdjęcia dla polujących na zdrowie

w marketach. W Tesco też są perełki, nie ma co ukrywać tylko pokazywać i pomagać

poszukiwaczom eko-produktów. Też jestem takim poszukiwaczem, więc damy radę! :D

Dobrze, to pokazuję Wam te perełki i w skrócie opis co się je, bo to najważniejsze.


1. Makaron żytni razowy Symbio


Znany mi od dawna i polecam jak najbardziej. Dziś wybrałam rurki, zamiast świderków ;)

Składniki: ekologiczna mąka żytnia razowa, woda.

Cena: 3,69



2. Otręby owsiane Sante


Otręby owsiane wysokobłonnikowe Sante bardzo zdrowe, bo składają się głownie z

rozpuszczalnego błonnika roślinnego, którego ważną częścią są beta glukany, które bardzo

korzystnie wpływają na obniżenie poziomu cholesterolu ( dzięki niemu możemy uniknąć

choroby wieńcowej serca) .

Cena: 3,99



3. Płatki jaglane Organic



















Płatki jaglane to super alternatywa dla osób, które mają trudności z ugotowaniem kaszy

To produkt bezglutenowy oraz brak w nim laktozy ( co jest bardzo istotne dla osób

z celiakią, z alergią na laktozę) . Po ugotowaniu, można wymieszać płatki z jogurtem

lub tak, jak lubimy. Pełnoziarniste płatki jaglane uzyskuje się z prosa, które jest bogatym

źródłem żelaza, magnezu, potasu, krzemu oraz licznych witamin (szczególnie z grupy B).

Proso ma właściwości moczopędne, wzmacnia nerki, równoważy nadkwasotę. Wykazuje

również działanie przeciwgrzybicze.

Cena: 6,49



4. Płatki owsiane Organic


Owsianka jest bardzo dobrym źródłem przyswajalnych węglowodanów, idealnie nadających

się na pierwsze śniadanie. Ponadto zawierają łatwo strawne białko, nienasycone kwasy

tłuszczowe oraz dobrze przyswajalną skrobię. Dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu

jest stopniowo uwalniana, a następnie trawiona w organizmie -  pozostawiają uczucie

sytości na wiele godzin. Spożywanie płatków owsianych jest głównie polecane osobom

mających problem  z układem pokarmowym. Dzięki zawartości dużej ilości błonnika,

zapobiegają niestrawności i przewlekłym zaparciom. Nie mogą być spożywane przez osoby

chore na celiakię, ponieważ płatki owsiane zawierają gluten.

Cena: 4,99






Ekologiczne produkty są dostępne w osiedlowych sklepach czy w marketach i to za

przystępną cenę. Jeśli ktoś twierdzi, iż wszystko w tych czasach jest chemią, to znaczy,

że nie mamy o czym rozmawiać. Kochani, owszem chemia jest w większości

produktach na półkach sklepowych. Jednak czy my sami nie możemy w stopniu

znacznym ograniczyć spożycie chemii? Można, tylko trzeba chcieć. Nie sztuką

jest brać do koszyka wszystkiego, co nam w ręce wpadnie. Sztuką jest wiedzieć,

dlaczego akurat tą rzecz kupuję. Trzeba mieć wiedzę, orientować się.


Ekologiczne produkty to dla mnie zdrowe produkty, którymi na codzień się odżywiam.

To pożywienie jak najbardziej proste w swej postaci, czyli jak najmniej naszpikowane

dodatkami - ulepszaczami. I nie kupuję tych rzeczy w sklepach ekologicznych, bo są

dla mnie za drogie. Dla chcącego jest wiele dróg, by zaopatrzyć się w zdrowe produkty.

Moim głównym źródłem "polowania" jest oczywiście internet. Ale zdarza mi się też w

realnych warunkach :) Wiadomo też, świeże warzywa czy owoce kupuję w sklepie.



Dla większości społeczeństwa priorytetem jest posiadać ładne rzeczy, dobrej jakości, nie

cieszyć oko byle czym, prawda? Pójdź o krok dalej i dołącz do listy priorytetów swoje

odżywianie. Organizm to nie śmietnik, to nie miejsce na sztuczność, chemię i byle jadło!

Racjonalne odżywianie to Twój świadomy wybór i priorytet. Wolę wydać więcej pieniędzy

na dobre i pełnowartościowe jedzenie niż na tony lekarstw, tracić swój czas na tygodnie

chorowania i narzekania na wszystko dookoła.


Ja już wybrałam i dobrze mi z tym! :D





2 komentarze:

  1. Piękne zakupy i bardzo dobre podsumowanie postu! Ja też wolę wydać kasę na zdrowe żarcie, niż na leki. Poza tym odkąd nauczyłam się czytać i myśleć w sklepach, czuję się i wyglądam o wiele lepiej, niż kiedyś. I to są fakty ;) :-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo Jesteśmy mądre dziewczynki ;D :*

    OdpowiedzUsuń