sobota, 1 marca 2014

Zakupowe-Love na weekend, czyli to, co uwielbiam :) :) :)


moje zakupy :)





Witajcie Kochani :)



Tak jak obiecałam wczoraj, dziś będzie post na temat moich ostatnich zakupów fit-

jedzeniowych (plus dodatki do czytania, co widać na załączonym zdjęciu powyżej). Skupię się

na produktach do jedzenia, gdyż nie byłabym sobą, nie przybliżając Wam, co to jest tak

naprawdę. Wszystkie zakupiłam w marketach, gdzie kilka z nich to dla mnie miłe zaskoczenie.

Przedstawiam Wam fotorelację z krótkimi opisami. Zatem, miłego oglądania oraz poznawania.





1. Soki Tymbark.

1a  Słoneczny Meksyk - bardzo smaczny, konsystencja przecierowa i gęsta, pikantny.

Etykieta wszystko wyjaśnia, nie widzę żadnych podejrzanych składników. Sok ma w składzie

mieszankę różnych warzyw i dodatków: pomidor, marchew, jabłko, burak ćwikłowy, pietruszka,

papryka, cebula, por, woda, sól morska. Zawiera również: błonnik: 1,5g/100ml, witaminę A, C.


Cena: 2,29 / 500ml (market Biedronka)

Wrażenie: pozytywne


 SOK SŁONECZNY MEKSYK



* * *



1b  Śródziemnomorski Ogród - bardzo smaczny, również gęsty i przecierowy. Przypomina w

smaku takie pitne leczo. Słodko-kwaśny smak, natomiast nuta bazylii daje fajne uczucie

przyjemności podczas spożywania. W składzie: marchew, pomidor, jabłko, pietruszka, brokuł,

papryka, cebula, oliwki, woda, sól morska, pieprz czarny, bazylia, ekstrakt z ziół włoskich.

Zawiera błonnik: 1,6g/100ml, wit.A, C.


Cena: 2,29 / 500ml (market Biedronka)

Wrażenie: pozytywne


SOK ŚRÓDZIEMNOMORSKI OGRÓD 


* * *


2. EKOCHIPSYy jabłkowe BioAvena

Bardzo miłe zaskoczenie podczas wczorajszych zakupów w markecie Real :) Przypadkiem

natrafiłam na te eko-chipsy, szukając na półce czegoś zupełnie innego :) Przejrzawszy

dokładnie opakowanie, a raczej etykietę, włożyłam do koszyka. Nigdy nie kupowałam tego

typu przekąsek, ale stwierdziłam, że warto spróbować i poznać smak takich chipsów. Dziś

spróbowałam i uważam, że są bardzo smaczne. Czuć, że są to rzeczywiście jabłka ;) Smak jest

słodko-kwaśny, nie są takie suche ale zarazem lekko chrupiące. Na etykiecie napisane:

"suszone jabłka ekologiczne", po skosztowaniu mogę zgodzić się z tym napisem (przynajmniej,

że są to jabłka a nie coś podobno-jabłkowego). Skład: suszone jabłka ekologiczne.


Cena: 10,99 (market Real) 

Wrażenie: pozytywne


Takie chipsy są bardzo zdrowe i smaczne. Cena tego produktu zachęciła mnie do tego, bym

sama piekła takie chipsy :) Ale nie żałuję zakupu, ponieważ dzięki temu mogłam poznać smak

takich jabłek w innej postaci niż surowej. Z pewnością będę takie przekąski piec.




 EKOCHIPSY JABŁKOWE





* * *



3. Kasza jaglana BioAvena

Wersja ekologiczna w 100%, produkt znany wszystkim, którzy zdrowo się odżywiają. U mnie w

miarę często gości na talerzu, żadna nowość. Tylko kupiona jako produkt ekologiczny.








Uważana jest za jedną z

najzdrowszych kasz, więc myślę, że

warto dołączyć ją do swojego menu.








Kasza jaglana, czyli proso -

nie zawiera glutenu i ma bardzo

wysoką wartość energetyczną. Jest

zasadotwórcza, ma ocieplające

właściwości. Dlatego polecana jest

zwłaszcza w czasie zimy, gdy nasz

organizm wychładza się.




Cena: 7,99 / 400g (market Real)


* * *



4. MUSLI śniadaniowe BioAvena

Wersja ekologiczna, etykieta tego produktu utwierdziła mnie w przekonaniu, iż warto go kupić.

          MUSLI ŚNIADANIOWE                                                                  
                                    
                                                                                                                                        



Skład nie zawiera nic, co mogłoby spowodować moje zniechęcenie. Dobrą informacją jest fakt,

iż zamiast zwykłego cukru dodano cukier trzcinowy i miód. 

Cena: 8,99 / 300g (market Real)


* * *



5. Płatki Szczytno

Płatki pełnoziarniste to moja codzienność. Najczęściej i najchętniej zjadam taką miseczkę na

śniadanie. Dodaję do nich również bakalie, które w takim zestawieniu bardzo mi smakują.


5a Pełnoziarniste płatki jęczmienne błyskawiczne

Spożywanie płatków jęczmiennych jest pomocne w regulowaniu działania układu pokarmowego,

pomagają w odchudzaniu, mają pozytywny wpływ na poprawę kondycji naszych włosów,

paznokci oraz skóry (wysoka zawartość niacyny oraz witamin z grupy B ). Ponadto obniżają

pozom cholesterolu we krwi oraz stymulują poziom glukozy. Ze względu na zawartość

przeciwutleniaczy (tokotrienole, kwercetynę, selen i kwasy fenolowe) - mają właściwości

antynowotworowe.                                              
  



PŁATKI JĘCZMIENNE


Cena: 2,99 / 400g (market Real)



* * *



5b Pełnoziarniste płatki żytnie błyskawiczne

Płatki żytnie również regulują pracę układu pokarmowego. Zawierają bardzo dużą ilość

składników mineralnych (żelazo, magnez, potas, wapń) oraz witaminy z grupy B oraz wit E.

Dzięki zawartości lignanów są elementem diety antynowotworowej.



PŁATKI ŻYTNIE


Cena: 2,99 / 400g (market Real)



 * * *



6. Owoc NASHI

Pyrus pyrifolia zwany gruszką piaskową lub azjatycką, wywodzi się z Chin, gdzie roślina ta

była uprawiana już 3000 lat temu. Owoce mają wielkość jabłka i kulisty lub gruszkowaty

kształt. Pod żółtawą skórką znajduje się jasny chrupiący miąższ, a w nim komora nasienna

mieszcząca liczne pestki. Miąższ ma konsystencję ziarnistą, stąd nashi nazywane jest gruszką

piaskową. Spożywa się je najczęściej surowe, a najlepiej smakują schłodzone. Owoce nashi są

bogatym źródłem błonnika, witaminy C, potasu i magnezu oraz innych składników mineralnych.

Mają również wysoką zawartość kwasu foliowego. Owoc ten wspomaga leczenie chorób dróg

moczowych oraz przewodu pokarmowego. Smaczne i bardzo soczyste. Myślę, że niebawem znów

kupię nashi, bo warto.



OWOC NASHI W UBRANKU




 OWOC NASHI 


Cena: 1,49 / sztuka (market Real)



* * *


Mam nadzieję, że spodobały się Wam moje ostatnie zakupy :) :) :)

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu!

~ Aldi



6 komentarzy:

  1. Nashi jadłam jakiś czas temu i krótko mówiąc pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Do soków Tymbarka się przymierzam, ale mam pecha i nie mogę trafić w Biedrze..może znajdę w jakichś prywatnych sklepikach;) Jesli chodzi o musli ja wybieram te z Lidla - skład bardzo zachęcający, szczególnie wersji z orzechami - nie ma żadnych siarek i cukrów, a cena.. 8 zł za kg;) Chyba się opłaca? Kochana, słyszałam i czytałam, że wszelkie płatki błyskawiczne są mniej zdrowe niz te zupełnie nieprzetworzone..co o tym sądzisz?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aduś, soki polecam. Zresztą widzisz, skład jest OK i cena też przyzwoita :) Co do płatkó błyskawicznych to wiem, że są mniej zdrowe. Ale te są pełnoziarniste, zatem nie są w ogóle zmielone tylko twarde. Takich typowych błyskawicznych owsianych to nie kupuję (bo wiesz, te błonniki mnie interesują, wiesz o co chodzi) ;)

      Usuń
  3. Kochana Ty to zawsze wynajdziesz jakiś dziwny owoc, którego nie znam ;) Soki warzywne u mnie jak najbardziej na tak, z kaszą jaglaną i płatkami też jestem zaprzyjaźniona ;) Ale tym nashi to mnie zaintrygowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz próbowałam i powiem ci, że ciekawie smakuje. A wiesz, to była taka romantyczna kolacja : na owalnym półmisku były: rządek sera brie, rządek truskawek i rządek owocu nashi ;) Kompozycja dobrana, oczywiście większość nashi to ja zeżarłam :D :D :D

      Usuń