piątek, 3 października 2014

Naleśniki TOTAL FITNESS BIAŁKOWE


Witajcie!



Wczoraj zrobiłam bardzo smaczne i bardzo zdrowe naleśniki i muszę się z Wami podzielić tym przepisem. Jestem wręcz zachwycona i powiem szczerze, że to moja ulubiona wersja naleśników. Już tak dawno nie jadłam naleśników, ponieważ zawsze kojarzyły mi się z tłuszczem a tym samym,  z konsekwencją długo zalegających takich pomysłów w organizmie. Natomiast od wczoraj, mogę powiedzieć, już mi niestraszne naleśniki :) :) :) Rewelacja!
A przepis mam z najnowszego KiF :) Uwielbiam to pismo, pełna profeska w dziedzinie kulturystyki oraz fitness :)

Składniki:

* 1/2 szklanki płatków owsianych błyskawicznych (u mnie gluten free "Provena")

* 1/2 szklanki chudego serka wiejskiego (całe pudełko 150g)

* 3 białka jaj

* 1/2 łyżeczki cynamonu

* 1 miarka waniliowego białka (u mnie sojowe)

* 1/8 łyżeczki sody spożywczej


Przygotowanie:
1. Wszystkie składniki mieszamy blenderem. Użyłam końcówkę z nożykiem. Blendujemy aż do uzyskania konsystencji zbliżonej do zwykłego ciasta naleśnikowego.

2. Jeśli mieszanka jest zbyt rzadka, należy zwiększyć ilość płatków i białka w proszku. Jeżeli mieszanka jest zbyt gęsta można dolać troszkę mleka (mieszając, sprawdzamy stan ciasta, aż do oczekiwanej struktury - gęstej płynnej masy).

3. Na dobrze rozgrzaną patelnię teflonową wylewamy porcję mieszaniny (decydujemy, jaki rozmiar ma mieć naleśnik). Ja wlewałam tyle ciasta, by naleśnik miał rozmiar małego talerza. Ciasto naleśnikowe u mnie gęstawe, przygładzałam łyżką stołową, by naleśniki nie były grube.

4. Naleśniki smażymy przez 2-3 minuty na każdej stronie. Jeżeli na suchej patelni nie wychodzą, polecam zastosować olej kokosowy.

5. Polecam jeść z jakimiś dodatkami (masła orzechowe, dżem, może plastry banana, bakalie), według uznania. Na zdjęciu naleśniki w wersji podstawowej bez dodatków.











Smacznego! :)




4 komentarze:

  1. Mniam mniam mniam :) Uwielbiam naleśniki i też, tak jak Tobie, zawsze kojarzyły mi się z tłuszczem i kaloriami ;) A tutaj skład wprost idealny :D Na bank zrobię i to już w ten weekend! Dzięki za podzielenie się przepisem :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skład niesamowicie zdrowy i dlatego skorzystałam. Po zjedzeniu trzech naleśników do wczorajszej kawy o godz.17 czułam się bardzo lekka i z takim kopem energetycznym przystąpiłam po godz.18 do treningu! Super jedzonko :) :) :)

      Usuń
  2. Na pewno wypróbuję przepis :)! W dodatku ostatnio jestem zakochana w cynamonie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zamierzasz wypróbować ten przepis. Daj znać jak poszło :) Jestem ciekawa! :)

      Usuń